Translate

dinsdag 16 juni 2015

Jongens shirt v-hals




Stel, je oudste zoon van 11 vraagt of je een t-shirt voor hem wilt naaien.
Dat gebeurde dus.
Ik was verbaasd.
Welk kind van 11 wil
er een kledingstuk aan gemaakt door zijn moeder?
Het leek hem leuk om zelf de stof te kunnen kiezen.
En dat deden we...
Er was alleen een klein probleempje....
Ik had nog nooit een jongens shirt genaaid. En had er ook geen patroon van.
Geen probleem...een uitdaging!
Beetje research op internet bracht mij op goede idee├źn.
Een ander goed passend t-shirt gepakt en nagetekend op patroonpapier.
Stof uitgeknipt en een v-hals van boordstof eraan gemaakt.
Voila! 
Ok, er zitten wat schoonheidsfoutjes in, maar dat mag de pret niet drukken.
En nu ik weet hoe het moet, is het eigenlijk niet zo moeilijk.
Een handige site die mij hierbij geholpen heeft is:handwerk met de HAA! van hilke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen