Translate

donderdag 3 juli 2014

Vierkante omslagdoek + werkbeschrijving.


                 Omslagdoek met werkbeschrijving






Deze omslagdoek heb ik gemaakt voor mijn zusje. Toen ik hoorde dat ze zwanger was, ben ik stiekem aan de gang gegaan.
Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat. Ik houd zoooooveeel! van kantachtig haakwerk.
























De werkbeschrijving:
 36 vierkantjes heb ik voor deze omslagdoek gebruikt.Die heb ik vervolgens aan elkaar genaaid.Om de vierkantjes heb ik vier toeren stokjes gehaakt.
Daarna de kant-rand:
1e toer: *5 l. 3 st. overslaan, 1 v op elk van de volg.7 v.* Herhaal van * tot *en eindig met 5 l., 3 st overslaan, 1 v.2e toer: 4 l. * Steek in de boog van 5 l. en haak 3 stokjes in de boog, 3 l, 3 stokjes, 5 l. 3 stokjes, 3 l, 3 stokjes*. Steek de haaknaald in de volgende boog en herhaal van * tot *. 

Bij vragen of onduidelijkheden graag even reageren!

Liefs Jeanine.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen